Διαδικτυακές Εφαρμογές και Performance

Κωδικός μαθήματος
ΕΑΡΕΕ16-ΠΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ / ΣΤ / Η
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ - ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ   [ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΛΑΠΕΡΔΑΣ]

Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Ο όρος performance στις παραστατικές τέχνες αναφέρεται σε ζωντανές παραστάσεις, όπως θεατρικές, χορευτικές ή μουσικές εκδηλώσεις, όπου οι καλλιτέχνες εκφράζουν την τέχνη τους σε πραγματικό χρόνο μπροστά σε κοινό. Οι διαδικτυακές εφαρμογές και η τεχνολογία ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στις παραστάσεις, προσφέροντας νέες δυνατότητες, όπως ζωντανές μεταδόσεις (streaming), αλληλεπίδραση με το κοινό σε πραγματικό χρόνο, χρήση AR/VR για τη σύνδεση φυσικής και ψηφιακής πραγματικότητας, δημιουργία πολυμέσων και ψηφιακών σκηνικών, διαδικτυακή συνεργασία για την παραγωγή έργων από απόσταση, και ανάπτυξη διαδραστικών παραστάσεων. Επιπλέον, οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν διαδικτυακές εφαρμογές για την εκπαίδευση, την εξάσκηση και την επεξεργασία των έργων τους. Η ενσωμάτωση της διαμόρφωσης της σκηνής με προβολικά μέσα είναι εξαιρετικά σημαντική για έναν φοιτητή που ασχολείται με τις παραστατικές τέχνες. Μέσα από τη μελέτη και την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας, ο φοιτητής αποκτά τις τεχνικές δεξιότητες για να δημιουργήσει πιο καινοτόμες και δυναμικές παραστάσεις, οι οποίες συνδυάζουν το παραδοσιακό με το σύγχρονο, ενισχύοντας την εμπειρία του κοινού και δίνοντας νέα ζωή στην αφήγηση και τα σκηνικά.

Με το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές - φοιτήτριες θα είναι σε θέση να 

  • Ανάπτυξη Κατανόησης για τις Performance στις Παραστατικές Τέχνες

  • Ενσωμάτωση της Τεχνολογίας στις Παραστάσεις

  • Δημιουργία και Ανάπτυξη Διαδραστικών και Καινοτόμων Παραστάσεων

  • Εξάσκηση και Εκπαίδευση μέσω Διαδικτυακών Εφαρμογών

  • Ανάπτυξη Τεχνικών Δεξιοτήτων για Σκηνικά με Ψηφιακά Μέσα

  • Διαδικτυακή Συνεργασία και Παραγωγή Έργων από Απόσταση:
     

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)

  1. Εισαγωγή: Η έννοια του δικτύου και του διαδικτύου (internet). Τέχνη του Διαδικτύου (Internet Art): α) ορισμοί β) η πρωτοπορία της net.art. Παράσταση και Ψηφιακά Μέσα.
  2. Κανονιστική Μοντελοποίηση, Εφαρμογές, τεχνικές, Λογισμικά. Βασικές Boolean λειτουργίες.
  3. Tο πεδίο των εφαρμογών: Ψηφιακά εργαλεία καλλιτεχνικής έκφρασης. Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα δημιουργικού κώδικα και η ύπαρξη του έργου στο διαδίκτυο.
  4. Τεχνολογίες Προβολής. Τα βασικά είδη επιφανειών προβολής ψηφιακού περιεχομένου (projectors, led walls, holographic projections Τα προβολικά μέσα που χρησιμοποιούνται ανάλογα με το είδος της παράστασης και τον χώρο της σκηνής.
  5. Τεχνικά χαρακτηριστικά. Παραδείγματα set up ενός σκηνικού.
  6. Η τεχνολογία των Προβολέων. Βασικό set up για να καλύψουμε τη σκηνή από όλες τις πλευρές. Εκμάθηση βασικής διάταξης (κλασσική, οπίσθια, προβολή από πάνω, προβολή υπο γωνίες, δυναμική προβολή). Παραδείγματα εφαρμογής projectors set up για μικρές και μεγαλύτερες σκηνές.
  7. Projection mapping και Interactive projections. Οι αλληλεπιδράσεις των προβολικών συστημάτων τόσο με τους καλλιτέχνες όσο και με το κοινό.
  8. Τέχνη διαδικτύου: “εταιρική αισθητική” και pop κουλτούρα. Tactical Media: τέχνη και κοινωνική παρέμβαση στο διαδίκτυο
  9. Εισαγωγή στο Touch Designer. Δημιουργία διαδραστικών πολυμεσικών έργων και προβολών σε πραγματικό χρόνο.
  10. Touch Designer: Χρησιμοποιώντας αισθητήρες και mouse για εναλλαγή ψηφιακού περιεχομένου σε συνάρτηση με την κίνηση.
  11. Το Notch ως μια εναλλακτική για τη δημιουργία διαδραστικών οπτικών έργων
  12. Μουσικοί Οπτικοποιητές (Music Visualizers). Διαδικτυακές εφαρμογές για την παραγωγή οπτικού αποτελέσματος σε μουσικές/μουσικοθεατρικές παραστάσεις.
  13. Ανασκόπηση θεμάτων/ενοτήτων. Παρουσιάσεις εργασιών

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)

  1. Εισαγωγή: Η έννοια του δικτύου και του διαδικτύου (internet). Τέχνη του Διαδικτύου (Internet Art): α) ορισμοί β) η πρωτοπορία της net.art. Παράσταση και Ψηφιακά Μέσα.
  2. Κανονιστική Μοντελοποίηση, Εφαρμογές, τεχνικές, Λογισμικά. Βασικές Boolean λειτουργίες.
  3. Tο πεδίο των εφαρμογών: Ψηφιακά εργαλεία καλλιτεχνικής έκφρασης. Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα δημιουργικού κώδικα και η ύπαρξη του έργου στο διαδίκτυο.
  4. Τεχνολογίες Προβολής. Τα βασικά είδη επιφανειών προβολής ψηφιακού περιεχομένου (projectors, led walls, holographic projections Τα προβολικά μέσα που χρησιμοποιούνται ανάλογα με το είδος της παράστασης και τον χώρο της σκηνής.
  5. Τεχνικά χαρακτηριστικά. Παραδείγματα set up ενός σκηνικού.
  6. Η τεχνολογία των Προβολέων. Βασικό set up για να καλύψουμε τη σκηνή από όλες τις πλευρές. Εκμάθηση βασικής διάταξης (κλασσική, οπίσθια, προβολή από πάνω, προβολή υπο γωνίες, δυναμική προβολή). Παραδείγματα εφαρμογής projectors set up για μικρές και μεγαλύτερες σκηνές.
  7. Projection mapping και Interactive projections. Οι αλληλεπιδράσεις των προβολικών συστημάτων τόσο με τους καλλιτέχνες όσο και με το κοινό.
  8. Τέχνη διαδικτύου: “εταιρική αισθητική” και pop κουλτούρα. Tactical Media: τέχνη και κοινωνική παρέμβαση στο διαδίκτυο
  9. Εισαγωγή στο Touch Designer. Δημιουργία διαδραστικών πολυμεσικών έργων και προβολών σε πραγματικό χρόνο.
  10. Touch Designer: Χρησιμοποιώντας αισθητήρες και mouse για εναλλαγή ψηφιακού περιεχομένου σε συνάρτηση με την κίνηση.
  11. Το Notch ως μια εναλλακτική για τη δημιουργία διαδραστικών οπτικών έργων
  12. Μουσικοί Οπτικοποιητές (Music Visualizers). Διαδικτυακές εφαρμογές για την παραγωγή οπτικού αποτελέσματος σε μουσικές/μουσικοθεατρικές παραστάσεις.
  13. Ανασκόπηση θεμάτων/ενοτήτων. Παρουσιάσεις εργασιών
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

  • % Γραπτή τελική εξέταση θεωρίας στο τέλος εξαμήνου
  • %  Ατομική Εργασία και παρουσίαση. 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Χρήση PowerPoint και οπτικοακουστικών παραδειγμάτων (13 διαλέξεις)
  • Εποπτικά Μέσα (χρήση ppt, videos, υλικά επίδειξης κτλ.)
     Χρήση διαφανειών PowerPoint.
     Eclass μαθήματος.
     Βίντεο προβολές
     Διαδικτυακές εφαρμογές
eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

TBA

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • Masura Nadja, Ψηφιακό Θέατρο, Εκδόσεις Παπαζήση, 2024.
  • Chris Jackson, Interactive Design for Motion Graphics", Focal Press, 2016.
  • David S. K. O'Neill. Projection Mapping: A Guide to the Technology, Theory and Application of Projection Mapping, Routledge, 2020.

Έξτρα Βιβλιογραφία

  • Sandy Stone, Virtual Theatres: An Introduction", Routledge, 2003.
  • Megan Andrews “Projection Mapping: The Complete Guide", CreateSpace Independent Publishing Platform , 2019
  • Christopher Cuttle. Designing with Light: The Art, Science, and Practice of Architectural Lighting Design" Routledge, 2015.
  • Mealing, Stuart, Computers and Art. Bristol: Intellect, 2002.
  • Penny, S. (Ed.), Critical Issues in Electronic Media. New York: SUNNY Press, 1995.

Μαθήματα Εξαμήνου